::: nash personal interest :::

By: nash nazreen

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  >  >>]    [Archive]
Sunday, 21-Jun-2009 18:26 Email | Share | | Bookmark
::: in action :::



Thursday, 24-Jan-2008 09:32 Email | Share | | Bookmark
::: tanning at langkawi beach :::


picture captured by Nokia 6288 phone...

minah2 saleh ni ... memang tahan panas giler ... kita nak bukak mata masa ni pun rasa macam tak boleh sebab terik sangat2 ... tapi dorang ni selamba je .....


Monday, 21-Jan-2008 09:11 Email | Share | | Bookmark
::: chenang beach sunset ::: langkawi :::





Sunday, 23-Dec-2007 16:13 Email | Share | | Bookmark
::: makro terbalik :::



baru balik dari wedding job tadi ... sajer gatal tangan 'mengetest' makro terbalik! lens 50mm + makro filter 2+ dan inilah hasilnya yang tak seberapa ....



Thursday, 25-Oct-2007 17:34 Email | Share | | Bookmark
::: kembali dari aidil fitri ::: from medan with love :::








hulla...

yaaaaaaa!!!! seperti yang telah dirancang akhirnya semua menjadi kenyataan!

tapi terdahulu ... nash nak ucapkan jutaan terima kasih setulus ikhlas dari hati nash kepada norsam dan keluarga terutama ibunya, ibu ramnah saragih kerana sudi menerima kunjungan nash ke teratak indah mereka di pasar lama sahkuda bayu, indonesia untuk sama2 menyambut syawal yang muila ini.

terlalu banyak yang indah untuk dicoretkan di sini dan yang pasti ... budi baik serta kesungguhan mereka melayan nash setiap masa ... setiap ketika ... bagai menatang minyak yang penuh, tak akan nash lupa sampai bila2. syukur ... kerana jalinan silaturahim ini benar2 menyentuh rasa kasih sayang nash terhadap mereka. dan kini semua kenangan2 indah ini menambahkan lagi rasa 'kangen' nash kepada mereka...

semoga kami berpeluang lagi bersua muka di masa akan datang dan nash pasti, nash akan kembali lagi ke sana. walaupun perjalanan amat memeritkan, namun nash tidak serik. kelembutan dan keibuan ibu ramnah melayan nash bagaikan anak sendirilah yang meyakinkan yang nash akan kembali ...insyallah !

terima kasih juga kepada kak ida, sormar, dedeq, kokong, abang darma, ganda, kak leili dan semua keluarga di pasar lama sahkuda bayu kerana begitu ikhlas menyambut kehadiran nash. dapat nash rasakannya di sudut hati nash, mereka memang benar2 ikhlas dan baik hati ... terima kasih jutaan kali dan nash juga sayang pada mereka...

untuk teman2 di sini ... sesuatu untuk nash kongsikan bersama korang ... yaaa!!! trivia sepanjang percutian dan perjalanan nash kat sana .... enjoy kay !!

antaranya :-

::: ikutkan tiket ... feri nash sepatutnya bertolak pukul 11 pagi tapi sebab terlalu banyak sangat masalah teknikal ekoran musim perayaan ... pukul 9 malam ... baru nash dapat bertolak. hampir sepuluh jam ... nash stuck di jetty sambil di kelilingi ratusan pendatang2 indonesia lain yang sama2 nak balik kampung :::


::: dua jam dah masuk dalam feri, feri masih tak bertolak sebab pihak imigresen masih perlu melakukan beberapa pemeriksaan pasport sebelum melepaskan feri bertolak :::

::: nash muntah 3 kali dalam feri sebab mengalami mabuk dan pening yang amat sangat. mungkin sebab feri terlalu padat dan aircond pulak tak kuat :::

::: ada seorang kakak tu pelik dan tanya kat nash "kenapa nash nak susah2kan diri macam ni, naik feri bersesak2, berebut2 dan bertolak2? sedangkan kalau naik flight kan lagi senang...? nash jawab, "saja ... cari pengalaman ... kalau tak macam ni ... kita tak kan tahu betapa susahnya orang2 indon nak datang mesia cari makan .. sambil2 tu boleh rakamkan apa2 yang patut..." dan kakak tu sekarang dah jadi kakak angkat nash ... sebab dia suka sangat kat nash ... hahahahaha :::

::: tengok dengan mata sendiri betapa 'kurang ajar' pihak imigresen mesia yang bertugas waktu itu melayan orang2 indon ... sorry to say ... layanan bagaikan seekor binatang ... diherdik ditengking sesuka hati. nasib baik dengan nash dorang okay sebab dorang tahu, nash ORANG MALAYSIA !! :::

::: perjalanan feri nash menuju ke tanjung balai mengambil masa selama empat jam! paling best bila feri dah jalan, nash dan lain2 penumpang dibenarkan naik ke bumbung bot untuk menghirup udara laut malam yang sejuk dan dingin :::

::: nash tak banyak shoot dengan still kamera sebab leka layan handycam yang baru dibeli semata-mata untuk percutian ke medan ni hehehehe :::

::: sampai di jetty tanjung balai, nash dan penumpang lain hanya dibenarkan keluar selepas 2 jam berlabuh kerana pihak imigrasi indonesia perlu melakukan pemeriksaan terhadap semua penumpang. tapi nash bernasib baik dibenarkan keluar lebih awal ... sebab apa? nash pun tak tahu ... sedangkan jika kita berada di indonesia, rakyat malaysia sepatutnya orang terakhir yang dibenarkan keluar. begitu juga kalau di jetty malaysia, rakyat malaysia yang dibenarkan keluar lebih awal .. rakyat indonesia yang terakhir dibenarkan keluar :::

::: dari jetty tanjung balai menuju ke rumah norsam (pasar lama sahkuda bayu) memerlukan tiga jam lagi perjalanan berkereta. tapi ketibaan nash di jetty sememangnya telah ditunggu oleh keluarga norsam. mereka dah tunggu nash disana .. seawal jam empat petang ... sebab feri nash delayed .. dorang pun stuck sama berjam2 di jetty tanjung balai ::::

::: tujuh pagi tiba di rumah norsam ... nash bantai tido puas2 sebab terlalu penat dengan perjalanan semalaman semalam. syukur dorang faham dan tak ganggu nyenyak nash sepanjang hari ... hehehehe :::

::: alhamdulillah ... nash sempat mengerjakan sembahyang sunat raya bersama seluruh keluarga norsam ... dan mengunjungi saudara maranya di kota siantar dengan menaiki bus sewa (sebenarnya van yang telah diubah suai menjadi public bus ...) :::

::: di sana ... pemandu2 mereka tidak kira samada kereta, bus mahupun motosikal semuanya laju2 belaka ... memotong ... memintas kenderaan lain ... sesungguh sungguhnya ... buat dada nash sentiasa berdegup kencang ... ngeri tapi yang pelik jarang ada kemalangan ... itu yang pasti ... hehehehe :::

::: nash sempat merakam pertunjukan kuda kepang dan aksi2 pelik penari2nya :::

::: nash juga sempat merakamkan upacara dan adat istiadat kematian kaum batak yang kebetulan sedang berlangsung ketika nash dalam perjalanan pulang dari danau toba. satu pengalaman baru dan tak pernah nash lihat sebelum ini... :::

::: sebaik keluar dari kawasan danau toba ... nash terus demam dan sakit tekak sebab terlalu banyak hidu asap2 kenderaan yang berpusu2 menuju ke danau toba sewaktu kami ke sana... [b]:::

::: pertama kali nash makan telur ikan emas sebesar lengan manusia. sedap sebab ada rasa manis2 dan masin2 sikit :::

::: nash sempat merakamkan pertunjukan dangdut yang diadakan di kawasan sekitar kampung. upacara tahunan setiap kali ada hari2 kebesaran.. syok ooooo....standard inul gituuuu....asiiikk !!!hehehehehe :::

::: nash juga sempat merakamkan satu situasi di sebuah kawasan pelacuran yang sememangnya diizinkan oleh kerajaaan indonesia untuk beroperasi. setiap rumah pelacuran memainkan muzik atau lagu2 yang berbeza. hehehehe lagu siti nurhaliza paling banyak diputarkan di situ ... yang lain2 banyak remix dangdut dan hip hop .... :::

::: nash memang banyak dan kaya dengan makanan di sana... keluarga norsam tak putus2 suakan makanan untuk nash ... takut nash lapar, kata mereka ... hahaha balik mesia hari tu memang dah tembam sikit ... :::

::: pertama kali menjejakkan kaki di danau toba ... kagum dengan kebesaran dan ciptaan Allah.. tasiknya terlalu luas bagaikan sebuah lautan lepas ... tak bertepi kalau walaupun kita berada ditengah2 tasik... :::

::: paling best ...shopping ! barang2nya murah jika dibandingkan di malaysia :::

::: macamana sukarnya perjalanan datang ... begitu juga dengan perjalanan pulang ... cuma bersyukur sebab feri tak delay lagi :::

::: sekembali dari medan ... sampai dirumah... hanya empat jam nash sempat menjejakkan kaki...tak sempat tido ... kemas barang2... punggah beg2 dari medan ... lepas tu terus bertolak ke LCCT untuk ke kelantan pula ...hahahaha :::

itu sahaja yang terlintas di kepala setakat ini... kata orang, "kalau takutkan ombak jangan berumah ditepi pantai.." sebenarnya bila nash amik keputusan untuk buat percutian begini ke medan, nash dah bersiap sedia dengan semua kemungkinan dan keperitan yang bakal nash hadapi. sebab tu ... nash tak kisah walaupun terpaksa bersusah2 ... terpaksa bersesak2 ... terpaksa berasak2 !! alhamdulillah semuanya okay dan yang pasti nash puas dan enjoy sangat2!!! errmmmm....nak pegi lagi lain kali... ada berani ??? hahahahah




[<<  <  1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net